Fujifilm FinePix XP10 roze

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Fujifilm FinePix XP10 roze op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Anne63234 04-04-2012
Geschreven voor: Fujifilm FinePix XP10 zwart

Ik ben zeer tevreden over deze camera.
Hij maakt erg mooie, scherpe foto's. Onderwater foto's pas zijn ook heel mooi!
De batterij gaat best lang mee. Voor deze prijs is het een top toestel!
Het enige jammere vind ik dat het verwijderen van foto's wat langzaam gaat , één voor één. Maar dit kan je anders natuurlijk ook via de computer doen.

leandra25 20-06-2011
Geschreven voor: Fujifilm FinePix XP10 roze

Heb deze camera gekocht omdat ik naast mijn spiegelreflex een camera wilde die makkelijk was om in me zak mee te nemen. Ik ben er na een half jaar nog erg tevreden over, filmt erg goed en maakt mooie foto's. Maar je moet wel weten hoe je een foto moet maken, met de juiste instellingen maakt deze camera gewoon scherpe foto's.

Heb er ook al een aantal keer mee gezwommen en hij is echt waterdicht.

A. Vonk 26-05-2011
Geschreven voor: Fujifilm FinePix XP10 groen

Mensen de negatieve dingen die over dit toestel gezegd worden vallen naar mijn idee 100% mee. Het is een zeer degelijk toestel, maakt hele degelijke foto's en voor zijn prijsklasse zijn er meer dan voldoende mogelijkheden.
Verhalen over dat de knopjes lastig te bedienen zijn snap ik niet helemaal. Ik ben er nog niet tegen aan gelopen in ieder geval.

Foto's: De foto's kunnen hier en daar wat korrelig zijn, maar als je wat speelt met de instellingen (de juiste scene gebruikt), kan je het korrelige in de foto al zeer goed wegwerken. Kortom dit is gewoon even zoeken naar de juiste instellingen. Daarnaast moet je de kwaliteit wel in zijn prijsklasse plaatsen. Dit is nou eenmaal geen spiegelreflex camera dus die kwaliteit foto's moet je ook niet verwachten.

Filmen: De filmpjes die je met dit kleine dingetje maakt zijn ongelofelijk goed! de resolutie is op maximaal 1280 x 720p in te stellen. Dit is HD ready kwaliteit. Mijn digitale videocamera kan deze kwaliteit niet eens leveren! De filmpjes zijn op grotere schermen enorm scherp. Zeker als je bedenkt dat het uit zo'n klein toestelletje komt.

Vormgeving: Het is een relatief klein toestel. Dat valt pas op wanneer je hem uit de doos haalt. Het is een klein nadeel wanneer je foto's maakt of filmpjes aan het maken bent. Dan moet je er extra goed op letten dat je het toestel goed stil houdt ivm bewogenheid van de foto's/film. Dit is wat sneller dan wanneer je een groot toestel hebt. Maarja het formaat maakt ook weer makkelijk meenemen. Daarnaast is het toestel zo compact gebouwd zodat hij goed tegen omstandigheden kan waar een gewoon toestel niet tegen kan.

Prijs/kwaliteit: Ik heb die van mij gekocht voor 127 euro. Ik vind de prijs/kwaliteit verhouding bij dit toestel nog net geen 10/10 maar het komt er dicht in de buurt. Je vind nergens een ander toestel dat over zoveel degelijkheid, mogelijkheden en specificaties beschikt. voor 127 euro koop je een camera die op enorm hoge kwaliteit filmt, degelijke foto's maakt en waar genoeg opties op zitten. Daarnaast is dit een toestel wat tegen 'extremen' kan. Er is geen ander toestel in zijn prijsklasse en merkklasse die tot 3 meter onder water kan functioneren.

Ik ben erg tevreden over mijn aankoop.
Tip: Als je twijfelt is er op internet voldoende beeldmateriaal te vinden voor dit toestel. zowel foto's als filmpjes. zoek bijv. op 'fujifilm finepix xp10 sample video' of 'fujifilm finepix xp10 sample pictures'

SuusVW 02-02-2011
Geschreven voor: Fujifilm FinePix XP10 roze

Ik heb deze camera gekocht, vooral om het leuke uiterlijk van de camera, maar ook omdat het aardig goede reviews had. Jammer genoeg moet ik een negatief review geven, want ik ben echt niet tevreden met de foto's, in het donker is het erg korrelig en als het licht is is het beeld altijd bewogen, hoe stil ik de camera ook houd.

Ik heb het uitgetest op mijn konijn ('s middags toen het licht was)en toen ze helemaal stil zat, en ik ook, dan nog was het beeld zó onscherp... Ik baal er erg van, ik hoopte de camera te kunnen houden, ik vind hem echt heel leuk.

De meegeleverde accu gaat ook heel snel op, ik had hem ruim 2,5 uur opgeladen en binnen een half uur viel mijn camera plotseling uit omdat de accu op was...

In het echt ziet de camera er echt veel leuker uit, minder groot en kolossaal, toen ik de camera uit de verpakking haalde schrok ik eerder, ik wist niet dat de camera zó klein was, maar ik vind wel dat het niet stoort, de camera ligt erg lekker in de hand, al zijn de knopjes wel erg klein...

Ik heb de camera gekocht bij bol.com dus ik kan de camera terug sturen en mijn geld terug krijgen, en dat ga ik zeker doen, jammer genoeg.

Ik ben ook echt geen professional, ik ben een meisje van 13, en zelfs ik zie dat de foto's slecht zijn in verhouding tot de prijs, al vind ik de camera er echt geweldig uitzien.

Natuurlijk zitten er goede foto's tussen, maar ruim de helft is niet goed.

Mensen, luister alstublieft naar deze review, dit is 100% te vertrouwen. Ik heb zoveel mogelijk over de camera verteld, ik hoop dat ik jullie geholpen heb.

Groetjes,
Susanne

PM1968 30-01-2011
Geschreven voor: Fujifilm FinePix XP10 roze

Onderwater foto's maken is leuk, dat hij een schokje kan hebben is handig, maar eerlijk gezegd is de helft van de foto's gewoon niet mooi. Ik heb er het afgelopen halfjaar al duizenden foto's mee gemaakt en meer dan de helft is gewoon slecht. Momenteel ben ik al were aan het kijken naar een andere camera die wat sneller reageert en wat betere foto's maakt. Mijn vorige camera, een casio Exilim, had een veel betere kwaliteit foto's.

Ik houd hem er dus voor erbij, voor foto's onder water.

Ronnie25 28-01-2011
Geschreven voor: Fujifilm FinePix XP10 roze

Fijne camera, werkt heel fijn. Maakt geweldige macro fotos en onderwaterfoto's! 1 van de weinige onderwatercamera's die ook nog eens 5x optische zoom heeft. De meeste onderwatercamera's hebben helemaal geen optische zoom. Heerlijk ding waar je alles mee kan! En de filmpjes hebben ook een erg goeie kwaliteit. Ook tijdens het filmen kan je in en uitzoomen.
Een 10 voor de prijs/kwaliteitd verhouding.

burt 08-08-2010
Geschreven voor: Fujifilm FinePix XP10 groen

Linea recta terug naar de winkel. Meer dan de helft van de foto's zijn onscherp. De foto's die scherp zijn, zijn nauwelijks mooi te noemen. Korrelig en ruisig, van de kleuren word je ook niet enthousiast.

Zelfs met flits heeft hij moeite met focussen en zelfs met flits barst het van de ruis.

De verschillende shooting modi zitten niet echt voor het grijpen, en zijn absoluut ontoereikend om mijn teleurstelling enigszins te compenseren. Het zijn er best veel, maar de namen zijn haast net zo vaag als de foto's die je er mee maakt.

Terug naar de winkel dus!

raymon0229 10-06-2010
Geschreven voor: Fujifilm FinePix XP10 zwart

ik heb deze camera speciaal gekocht voor het onderwater gebeuren. ik heb het tot nu toe alleen getest in de wasbak etc. de echte test moet nog straks op vakantie. de foto's zijn tot nu toe erg mooi nadat ik na even zoeken de flits heb ingesteld. alleen de sluitings tijd wil ik nog wel verkorte om hij soms een beetje blur wordt door beweginge tijdens het maken van de foto. voor de rest erg klein gemakkelijk mee te nemen en makkelijk te bedienen geen toeters en bellen ben er zelf erg blij mee!!!

MV2 24-05-2010
Geschreven voor: Fujifilm FinePix XP10 zwart

De voorganger van dit toestel had goede recenties, waardoor ik ervan uitging dat deze opvolger qua ervaringen ook goed uit de bus zou komen.

Wat mij betreft klopt dat ook zeker. De gezichtsdetectie is erg gemakkelijk, hij vist de gezichten er makkelijk uit. Het waterproof/shockproof onderdeel heb ik zelf nog niet uitgeprobeerd al zijn er in de regen ook de nodige foto's gemaakt (en hij doorstond dit beter dan mijn "reguliere" camera waar de druppen voor de lens bleven hangen en dus op de foto kwamen).

Het toestel is ook heerlijk klein en overal mee heen te slepen. Ik ben nog wel benieuwd hoe het zit met het moeten vervangen van bepaalde onderdelen elk jaar volgens de handleiding om het waterproof te houden (het rubber gedeelte?)

De enige nadelen die ik ondervonden heb bij dit toestel zijn het in- en uitzoomen vind ik wat onhandig om te gebruiken en kost wat tijd soms. En ik mis een zoeker, want als het helder, zonnig weer is, zie je al gauw niks meer op het schermpje zelf. En het schermpje is inmiddels alweer vol met vingerafdrukken en krassen, maar daar moet vast wel iets op te vinden zijn.